Képzelt riport az AutóMagazin fotózás margójára
Istennek hála bár a héten esőt jósoltak mára, mégis igazi őszi napsütéses időnek nézünk elébe a Gödöllői Kastély kertjében. A fotóalanyok már sorban állnak, mire mi is megérkezünk hogy lencsevégre kaphassuk Őket. Messziről virít a Fury narancs és a F@hér… (Csak a Fehér!!!). A lombok alatt pedig elgeánsan bújik meg egy felségjelzés nélküli Mustang forma… Zőőőd…
Ahogy közelebb érünk, kibontakozik egy nagyon jó hangulatú társaság eszmecseréje. Sokkal inkább baráti közösség, semmint egy tipikus Klub hangulat lenne. A Mustang iránti rajongás ott fénylik mindegyikük tekintetében… Ők képviselik most a több mint 1000 fővel bővelkedő MHT csapatot… De ahogy elnézzük a társaságot, inkább család ez mint egyszerű közösség. Meglepő módon itt nem az észosztás a cél, hanem maga az együttlét. Itt nem hallani senkitől hogy az Ő autója mitől lenne különlegesebb a másikénál… Mert a Mustang, az Mustang… Mindegyikért lehet rajongani, és rajonganak is… Ebben a dömpingben pedig külön élmény körbesétálni ezeket a Vadakat. A közösség bűvében külön varázst kapnak ezek a gépek. Hirtelen a filmek elevenednek meg előttünk. De nem csorgathatjuk csak a nyálunk, tenni is kéne valamit.
Közbelépünk… Infót próbálunk gyűjteni az autókról, hogy nehogy véletlenül baromságokat írjunk… Mégiscsak autósmagazin vagyunk vagy mi …
A (CSAK A) F@hér csodával kezdjük a kört. Az autó kívül és belül az Amerikai Álmot idézi. A terv az volt, hogy mindegyik autóról lövünk pár képet, ami jellegzetes a szériára nézve … De ahogy kibontakoztak előttünk az autók és a Gazdáik, rá kellett jönnünk, hogy valójában mind az 1000 Mustang felsorakozhatott volna… És 4 fotó is kevés bemutatni Őket egytől egyig… Mert egyéniségek… Erre külön hónapot kellene szánni nem?
Minden autón van valami amit a Gazdi hozzátett, vagy tervben van egy apró kis adalék… ezeken az autókon a tunning, a gondoskodást, törődést fémjelzi… mert ahogy Hozzánk tesz valamit, mi is hozzá teszünk valamit… Ahogy beszélgetünk rájövünk, hogy nem az otthoni párjukat emlegetik, hanem az autót… Épp úgy névvel rendelkezik, mint a legkedvesebb társunk. Egy becenév, ami visszatükröz valamit az autóból, és a Gazdájából, a kettejük kapcsolatából. Ez egy olyan viszony, ami nélkül talán nem is lehet valódi bemutatót írni, hacsak az ember nem részese ennek… De próbálkozzunk… Fogjunk hozzá ehhez a cseppnyi Amerikához, Viktor fehér cápájához…
– WHITE SHARK – IHÁSZ VIKTOR
Viktor elmeséli nekem, hogy anno a Knight Riderrel kezdődött a szerelem, még 1988-ban. Német tudás híján, emlékszem mi is a TurboBoost-ot üvöltöttük felváltva. A jelentése mindegy volt… Viktor egész életét átitatta az autó-motor szerelem. Az amerikai feeling… Weskocsizma, kalap, zene, Rockabilly… Beleülve az autóba ez a világ tárul elénk… Egy szelet Amerika, minden érzésével és ízével… Átérezve mindazt, amit a Gazdája Viktor, szavakba öntött… Egy pillanatra a szerepemből kizökkenve átmegyek gyerekbe és csak forgatom a tekintetem a zászlóról a műszerfalra, s onnan tovább az apró részletekre… Hatalmas 5.0 díszeleg az anyósülés felöli panelen. A kontextusba szinte tökéletesen passzolva. Minden „díszlet” ki van találva, hogy visszahozza egy percre a Legendákat… Elvis Presley-t, Marilyn Monroe-t, Jerry Lee Lewis-t. Csodás…
A felni bicolour Shelby, szépen összecsengve a Shelby Optikával… Az egyik utolsó ízig-vérig amerikai verda 2014-ből… Merev hidas, V8 blokkal 5 literes térfogattal. Nyitott kipufogó rendszer, direktszűrő, csakis a libabőrért… És a Lovak szabad lélegzéséért…
– FURY – TOMEKK
Tomekk-nél 3 típus jöhetett szóba: Challenger, Camaro, Mustang… A ma értelemben vett MuscleCar-ok.
Néhány évvel ezelőtt egy 2014-es V6 blokkos Pacival kezdte az ismerkedést. A fő szempont itt sem volt más: Szívó benzines, amerikai…
Ami számít, az mégis a belbecs… Hogy mi van belül… Hiszen mint sofőr, belülről látom legtöbbet a gépet. Beleülve szépen lassan kialakult a tökéletes összhang, a kapcsolat ember és gép között: „Tökéletes volt, nem éreztem kevésnek, nagyon megszerettem a kezelését, és elkezdtem érezni a feelinget… Magával ragadott… és sokat tett rá az a közösség, amibe belecsöppentem ezidő alatt.”
Ő is az a gazdi, aki visszanéz a leparkolt vasra… Mert ilyen a szerelem…
Pár évre rá próbált ki egy V8 blokkos Lovat, ami meggyőzte Őt a mostani GT mellett.
Ezen a gépen is tükröződik a viszony… Hiszen az autó kinézete a Gazdája igényes keze munkája, és kreativitásának eredménye. Remekül tükrözi mindezt, a belső színvilág harmonizálása a motortérrel, ahol azonnal a Roush Kit rendszeren akad meg a telintet. Hiába, a vágtához oxigén kell!
Fury ez kívül, Fury ez belül 🙂
– HELLBOY – VENCZÁK ZOLTÁN
Ahogy szóba elegyedünk Zolival, ráeszmélünk, hogy talán jobban tennénk ha az autók paraméterezését és műszaki részét inkább rá bíznánk… Az Ő kedvence is egy 2014-es Farkas, TrackPack csomaggal spékelve, RaceRed színben. Innen ered a neve is. Mármint a Verdának … Az autó teljesen egyedi átalakításokkal rendelkezik, kívül és belül …
A motortérben egy 5 literes V8 blokk fogad. De fellelhető itt Ford Racing Acufab fojtószelep, JLT hideglevegős rendszer, hogy ne forrázza le a Lovak tüdejét a forró levegő. S hogy a hanghatás tovább borzolja a kedélyeket, Ford racing Gt500 kipufogó rendszer hallatja a vágtázó ménes mozgását. Az erő közvetítéséért aluminiumkardán vállal felelősséget… Nem marad el a teljesítmény optimalizálás sem … Fontos a finomhangolás 🙂
446 LE dübörög odabenn… S ez még csak a motortér…
Belül egy egyedi TeslaStyle kijelző fogadja a sofőrt… természetesen egyedi varrott bőrbelsővel. A lovak kordában tartásáért 6 dugattyús Brembo fékek felelnek. S hogy ehhez megfelelő legyen a súlypont is, Ford racing ültetés adja a tökéletes összhangot. Hogy miért a Mustang? Nos … Mert minden @@@@@@-nak BMW-je van… ugye 🙂 /Ja bocs, fizetett promóciót tartalmazó részek/
– CANDY RED – FARKAS ZSOLT
Végül az elhagyhatatlan hanghatások közepette gurult be Zsolt gépe is a tett helyszínére… Én a létrán állva fagytam le, és párás szemmel néztem ahogy előttem halad el egy igazi Legenda… 1st Generation… 1967-es Mustang… Az első néhány mélyebb levegővétel után tudtam csak kérdéseket feltenni… Megtudtam hogy az autó … (Ékszer?) különlegessége hogy az alvázszám és a motorszám azonos. Összesen 940 db készült belőle.
Szervokormány, tárcsafék, elektromos tető mind gyárilag szerpelt benne … 1967-ben …
Zsolt felpattintotta a géptetőt… miután letöröltem könnyeimet, és újra térbe tudtam helyezni magam, elém tárult a 6,4 Literes 330 LE motor… Ma már ezek a számok nem mondanak sokat… De ugye vágjuk hogy egy 2004-es M46 M3 (BenneMindenWacak)343 LE?
Hogy honnan az imádat? Ollózzunk talán? Hiszen ha órákat beszélgethetnénk még a Lovagokkal, több lenne az egybecsengés mint a különbség …
Ahogy Zsolt fogalmazott, az fellelhető mindenkinél: „…ha beül az ember bármilyen letört kedvetlen hangulatban, az is elmúlik… ahogy hallgatja a V8 moraját, duruzsolását…”
– HIGHLANDER – RAVEN MAYFAIR – ÉS MÉG… GABÓ, FRUZSA RÓBERT, SZABÓ GÁBOR, TAMÁS RODOG… (A TELJESSÉG IGÉNYE NÉLKÜL)
A többiektől eltérően ezen az autón egyetlen felségjelzés csak a felnin megbújó Paci. Az autó 2020 Júliusában gurult le a sorról, és Októberben került RM istállójába. Mint megtudtam, az autó egyedisége magában a típusban rejlik, hiszen a Bullitt nem került minden évben gyártásra és mindegyik saját „dögcédulával” büszkélkedhet, akár a Mach1.
Az autó teljesen gyári állapotában pompázik, a tunning ami benne rejlik, a Ford sajátja amit átemeltek a GT350-ből … Például a direktszűrőt, és a szívósort. Így uralkodik az amerikai Lovakban 480 lóerő, amiből a Gazdi megfogalmazásában megdöglött 20, az európai normák megfeleltetése miatt … De természetesen itt is képviselteti magát az origin amerikai típus is, mint pl. Fruzsa Róbert / Rambo 1 fenevadja 🙂 Kérdeztem hogy mit lehetne hozzátenni a tunninghoz, de hülyén nézett rám a Gazdi, így a kérdésnek megfelelő válaszban részesültem: „Max ha leveszem a kerekeket. Mert a Bullittra igaz a mondás, a kevesebb néha több.”
Feltettük a kérdést neki is, de csak a Zenről zagyvált valamit, így ott hagytuk. Legközelebb a többiekkel próbálkozunk.
Ahogy olvassuk vissza az elmondottakat, azt hiszem vágom hogy mi a közös… Ha mindenkivel leülnék egy kávé mellett beszélgetni arról hogy miért a Mustang? A végén mindannyian említenék azt amit a másik is elmondott. S ez csak 5 fő volt… De mi van a többiekkel? Erre egy évkönyv is kevés lenne… Csak kapkodjuk a fejünket …
Hosszú időt töltöttünk el a Lovagokkal, és kérdeztem Farkas Viktort a csapatról. De rá kellett jönnünk, hogy kívülállóként nagyon nehéz átadni mindazt amit ezek a csodák jelentenek a Lovasaiknak, és amit a közösség jelent a tagok számára. Barátok, Családtagok, Közösség … Olyan szavak, amik ritkaság számba mennek …
Mikor vége lett a fotózásnak, kifelé menet történt egy defektes malőr. S ezek a srácok gondolkodás nélkül tették amit kellett… Kisegítettek egy bajba jutott hölgyet, akin látszott a tehetetlenség… A gyerekek hátul ültek. A mai világban, a közöny és az önzés közepette találtunk egy Csapatot, akik számára ez az egész csak egy poén volt …
Mi mondtuk hogy akkor ennyi volt, el lehet szivárogni… De Ők bevárták egymást, és folytatták egy rögtönzött találkozóval.
Mikor az autó tovább ment, legurultak még a parkolóba és az eszmecsere ott folytatódott, ahol abbahagyták… Nekik ez is „csak” egy alkalom volt, hogy együtt guruljanak… Ha segíteni kell, együtt segítsenek … Nekünk, a cikk megírásáig, fingunk nem volt mi az MHT, hogy mit jelent magában, és a tagok számára… De most hazamegyek, leadom az igazolványomat, bankot robbantok, és veszek egy Lovat… Mert közéjük akarok tartozni, az Qrv@élet🤪
Mert ezeken az autókon a ló, nem csak mutatóban van…
Ebben Lovak vágtatnak, büszke Lovagokkal a nyergükben…
———-
Szerzői epilógus: Újságírói véna hiányában csak pár gondolat …
Nincs 1 éve hogy köztetek vagyok, de az amit eddig kaptam az MHT-tól, minden várakozást felülmúlt …
Napi 3 óra facebook használat, rekeszizomgörcs, fülig érő száj, és megannyi élmény … A vicc az, hogy mindezt egy álomautó (Highlander) tette lehetővé, ami a vele való kapcsolatot is csak mélyebbé és bensőségesebbé tette, teszi.
Sok csapatot láthattam már kívülről, belülről egyaránt. De ahogy Ti fogadtatok első perctől kezdve… nah…🙏 Mátyus Gabinak meg külön köszönet hogy képviselhettem Őt ezen a szép napon 🙂
ÉLMÉNY VOLT🤣
Szerző: Raven Mayfair
Fotók (werk): Tomekk Koph L Ooks
A lóerő legyen veletek!